Michael Schumacher'in oğlu Mick Schumacher'in Haas Takımı Şefi Günther Steiner tarafından harcanmasına seyirci kalan F1 dünyası, şimdi pişmanlık duyuyor mu, merak konusu.

2023 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın dördüncü ayağı olan Azerbaycan GP'sini dikkatlice izledim. Takımların yeni pilotları ile Mick Schumacher'in 2022'de Haas Takımı'ndaki performansını karşılaştırdım. Ortadaki tablo gösteriyor ki, Formula 1 dünyasına yeni dahil olan pilotların hiç birinin Mick Schumacher'den tek bir üstün tarafı yok...

Hele Günther Steiner'in Takımı Haas'ın pilotlarını teraziye çıkardığımda, aslında ne Hulkenberg ne de Magnussen'i Mick'e tercih edecek bir performanslarını göremedim. Kaldı ki Mick'in yarıştığı sezon Haas teknik olarak Formula 1'in diğer takımlarından uzak bir yerdeydi desek abartı olmaz. Bilindiği gibi Haas geçtiğimiz yıl 2021'deki aracı sadece temizleyip civatalarını skıp, piste saldı. Ve bu araçla Mick Schumacher'den performans beklediler!

Ferrari pilotuna sahip çıkmadı!

2022 sezonunun sonuna kadar Mick, Ferrari Sürücü Akademisi'nin pilotuydu. Bu güne kadar gördüklerim arasında Formula 1'in en yeteneksiz teknik insanı olan Steiner, demeçleri ve özellikle Mick için yarışta uyguladığı taktiklerle genç pilotu, kurtlar sofrasında madara etti. Yersiz ve yakışıksız demeçleriyle Mick'i demoralize eden Steiner, sezon bitmeden kontratı sonlandıracağını söylemesi karşısında, Ferrari tek bir kelime etmedi. Bir anlamda Ferrari, Mick'in ipini çeken Steiner'i susarak destek verdi.

Çünkü Ferrari de aynı kafaların elinde yok olup gidiyor. Leclerc ve Sainz hiç bir zaman bir Schumacher, bir Hamilton, Alonso, Vettel, hatta bir Perez bile olamazlar, olmayacaklar... Koltukları değişelim. Aston Martin'in koltuğuna Leclerc ya da Sainz otursun, Ferrari koltuğuna da Alonso'yu oturtalım. Bakalım Sainz ve Leclerc Azerbaycan yarışını 4. sırada bitirebilecekler miydi! Zeten yarışa en önde başlayan Leclerc, Verstappen'e iki kez geçilerek zorla 3. oldu. Sainz de ancak Alonso'nun arkasında yarışı bitirebildi. İşte Ferrari'nin gerçeği de bu. Kendine sahip çıkıp, bir çıkış yolu bulamayan Ferrari Mick'e mi sahip çıkacaktı?..

Allah'tan Mercedes takımının patronu Toto Wolff, Mick'e elini uzattı da Mercedes'e yedek pilot olarak katıldı. Bu yeterli mi? Elbette değil!.. Ama en azından daha bilenmiş ve daha bilgilenmiş bir şekilde belki tekrar koltuğa oturur!...

Azerbaycan GP'sini izleyenler hatırlayacak, Steiner'in Hulkenberg için seçtiği taktik komik değil miydi? Yarışı pit stop yapmadan bitirmek. Ne oldu? Bekledikleri ikinci bir güvenlik aracı olmayınca puan alacak yerden dibe düştüler. 

Ya Williams ve Alfa Romeo ile AlphaTauri'ye ne demeli?

Elde bir sezon F1'de yarışmış 24 yaşında bir pilot varken, macerayı tercih ettiler. Yeni pilotları bir yana bırakalım, yılların tecrübelisi Bottas'ın durumu nedir öyle Allah aşkına? Alfa Romeo böyle mi puan alacak? Ayni şeyi Williams ve AlphaTauri'nin yeni pilotları için de söylemek mümkün.

 Maalesef, bu kafayla, bu arenada bazı takım ve pilotlar figüranlıktan hiçbir zaman kurtulamayacak.

2-3 yıldır Ferrari ve Mercedes, Honda motorunu kendi bünyesinde daha da geliştiren Red Bull ile baş edemiyor.

Hakkını vermeli. Christian Horner, Red Bull'a çok şey katıyor. Son yıllarda sıfır hata ile sonuç alan yegane takım şefi. Görünen o ki Christian Horner, daha uzun yıllar zirveyi bırakmayacak!

Gelelim asıl konumuza, Mick Schumacher'e...

Mick, kartinge babasının gölgesinde kalmamak ve ilgiden uzak kalmak için binicilik şampiyonu annesinin soyadıyla başlamış. Kariyerine 2008 yılında karting ile başlayan Mick, 2015 yılına kadar Almanya ADAC Formula 4'e yükselmiş. 2018 yılında FIA F3 Avrupa Şampiyonası'nı kazandıktan sonra, Schumacher 2019'da Formula 2'ye yükselmiş ve ertesi yıl 2020 FIA Formula 2 Şampiyonası'nı kazanmıştı... Bilindiği gibi Mick, yedi kez Formula 1 Dünya Şampiyonu olan Michael Schumacher'in oğlu ve Ralf Schumacher'in yeğeni...