Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Takımı pilotları, İspanya Grand Prix'si öncesinde start dizilişini belirleyen sıralama turlarında tutarlı bir performans sergiledi.
George Russell, adeta kıl payıyla üçüncülüğü kaçırarak yarışa P4’ten, genç yetenek Kimi Antonelli ise etkileyici bir geri dönüşle P6’dan başlayacak.
Russell ile Verstappen Aynı Zamanı Yaptı!
Sıralama turlarının son seansı olan Q3’ün sonunda dikkat çeken detaylardan biri, Russell ve Red Bull pilotu Max Verstappen’in aynı tur zamanına (1:11.224) imza atmaları oldu. Ancak Verstappen turunu önce tamamladığı için P3'ü aldı, Russel ise P4’le yetinmek zorunda kaldı. McLaren’ların baskın görüntüsü devam ederken, Russell, “Geçen yılda yarışa 4. pozisyonda başlamıştım, ilk virajda liderliği almıştım. Neden tekrar olmasın?” diyerek gözünü zirveye dikti.
George Russell:
“Araç bugün çok iyiydi. Zor Monaco GP’sinden sonra tekrar ön sıralarda olmak güzel. Sıcaklıklar çok yüksek ama bu koşullarda lastik yönetimimiz daha önce iyiydi. Yarın hedef kesinlikle podyum.”
Antonelli’den Geri Dönüş Sinyali!
Zorlu geçen son iki yarışın ardından pistte yeniden ritmini bulan Kimi Antonelli, ilk Q3 deneyimlerinden birinde Ferrari'leri ayırarak P6’ya yerleşti. Tek set yeni lastikle atak yapması gerektiğinden dolayı limitlere tam ulaşamasa da performansı gelecek için fazlasıyla umut verici.
Kimi Antonelli:
“Yavaş başladım ama her turda kendime güvenim arttı. Q3’te sadece bir yeni set lastiğim vardı, o yüzden riski sınırlamak zorundaydım. Ama P6, özellikle hafta sonuna nasıl başladığımı düşününce, çok iyi bir sonuç.”
Takım Yönetimi Umutlu Ama Temkinli
Toto Wolff, takımın güçlü bir sıralama sonucu elde ettiğini belirtirken, asıl belirleyicinin yarış temposu olacağını vurguladı:
Toto Wolff:
“P3'ü kaçırmak can sıkıcı ama yarış temposu her şeyden önemli. Sıcaklık 50°C’lere yaklaşacak. Bu yüzden lastikleri koruyarak hız bulmak temel mesele olacak.”
Andrew Shovlin da her iki sürücünün performansını olumlu değerlendirdi ancak lastik yönetiminin yarışın kilit noktası olacağını yineledi:
Andrew Shovlin:
“George neredeyse ilk üçteydi, Kimi ise Ferrari'leri ayırmayı başardı. Özellikle Kimi’nin tek setle Q3'te bu işi yapması değerliydi. Şimdi odak tamamen yarış temposunda. Antrenmanlarda bu konuda ciddi çalışmalar yaptık.”
Sıcaklıklar Lastikleri Zorlayacak
Yarış günü Barselona'da pist sıcaklığının 50°C civarında olması bekleniyor. Bu durum, zaten lastik tüketimiyle ünlü Catalunya Pisti’nde, takımlar için stratejik kararları daha da kritik hale getiriyor. Mercedes, bu zorlu koşullara hazırlıklı olduğunu ifade ediyor ancak uzun vadeli performans testi, gerçek sınavı oluşturacak.