Formula 1 İtalya GP'sinin Efsane Monza Pistinde gerçekleştirilen ikinci serbest antrenmanı McLaren pilotu Lando Norris zirvede tamamladı. Ferrari ikilisi Leclerc ve Hamilton güçlü sinyaller verirken, Verstappen geride kaldı. İtalya GP’sinde güç dengeleri nasıl şekilleniyor?
Autodromo Nazionale Monza, tarihin ve hızın birleştiği pist. Tribünler kırmızıya boyalı olsa da, günün en hızlısı McLaren’den Lando Norris oldu. 1:19.878’lik derecesi, “Monza’da McLaren sürprizi gelir mi?” sorusunu akıllara getirdi.
Norris’in temposu, özellikle uzun düzlüklerde Ferrari motorlarını tehdit eder gibiydi. Peki bu form, cumartesi sıralamasına taşınabilir mi?
Ferrari Evinde Neler Vaat Ediyor?
Kırmızı duvarların önünde Charles Leclerc, liderden sadece 0.083 saniye gerideydi. Arkasında Carlos Sainz da Williams ile adeta evinde yarışan bir İtalyan gibi hissediyordu.
Lewis Hamilton ise Ferrari’siyle beşinci sıraya yerleşti. Kısacası Monza’da Ferrari taraftarlarının yüreğine su serpen bir tablo ortaya çıktı.
Peki bu tempo, yarış günü podyum kokusu getirir mi?
Verstappen Sessiz, Ama Tehlikeli mi?
Red Bull’un üç kez dünya şampiyonu Max Verstappen, 0.199 saniyelik farkla altıncı sırada kaldı. Hollandalı pilotun sessizliği bazen fırtınadan önceki durgunluk olabilir. Monza’da daha önce gördük: Verstappen yarış günü bambaşka bir seviyeye çıkabiliyor.
Ama bu kez McLaren ve Ferrari gerçekten tehdit mi oluşturuyor?
Orta Sıralar: Williams, Sauber ve Tsunoda Dikkat Çekti
Williams’tan Alexander Albon 7. sırayı alırken, Nico Hülkenberg’in Sauber’i sekizinci oldu. Tsunoda ise ilk 10’u tamamladı. Russell ve Hadjar da rekabete yakın dereceler elde etti.
Özellikle Albon’un 15. sıradan gelip 7.’liği zorlaması, Monza’da Williams için sürpriz puan ihtimalini gösteriyor.
Kim Hayal Kırıklığı Yarattı?
Mercedes’in genç yeteneği Kimi Antonelli, sadece 4 tur atabildi ve seansı 19. sırada kapattı. Alpine ise Colapinto ve Gasly’nin gerilerde kalmasıyla moral bulamadı. Aston Martin tarafında Alonso ve Stroll orta sıralarda sıkıştı.
Monza’da Güç Dengeleri Nereye Gidiyor?
Norris: Tempoyu gösterdi, podyum için iddialı.
Ferrari: Evinde kanatlandı, taraftarını umutlandırdı.
Verstappen: Sessiz ama her zaman tehlikeli.
Orta sıra takımları: Williams ve Sauber, ilk 10’a oynayabilir.
Piastri Neden Sessiz? Gücünü Sıralama Turlarına mı Saklıyor?
Şampiyona lideri Oscar Piastri, Monza’daki FP2’yi dördüncü sırada tamamladı. Zirveden yalnızca 0.181 saniye uzak olması ilk bakışta güçlü bir performans gibi görünse de, Avustralyalı’nın bu hafta sonu alışılmışın dışında “sessiz” olduğu dikkat çekiyor.
McLaren garajındaki hava oldukça sakin. Piastri’nin telsizinde ekstra bir telaş yok, pist üstünde de riske girmedi. Bu, bir taktik olabilir mi? Belki de Piastri, lastik aşınmasını anlamaya ve yarış temposuna odaklanmaya çalışıyor.
Geçtiğimiz yarışlarda gördük: Piastri çoğu zaman asıl gücünü sıralama turlarında açığa çıkarıyor. Monza’da da aynı senaryo mu yaşanacak? Cumartesi günü bu sorunun yanıtını alacağız.
Monza’da cumartesi sıralaması, belki de bu yılın en kritik anlarından biri olacak. Çünkü tek tur temposu ile yarış temposu arasındaki fark, şampiyonayı bile etkileyebilir.
2025 İtalya GP – 2. Serbest Antrenman Sonuçları (FP2 – Monza)
Poz. | No | Sürücü | Takım | Zaman | Fark | Tur |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | Lando Norris | McLaren | 1:19.878 | Lider | 27 |
2 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.083s | 28 | |
3 | 55 | Carlos Sainz | Williams | +0.096s | 29 | |
4 | 81 | Oscar Piastri | McLaren | +0.181s | 28 | |
5 | 44 | Lewis Hamilton | Ferrari | +0.192s | 25 | |
6 | 1 | Max Verstappen | Red Bull | +0.199s | 26 | |
7 | 23 | Alexander Albon | Williams | +0.301s | 27 | |
8 | 27 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +0.363s | 26 | |
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Red Bull | +0.391s | 27 | |
10 | 63 | George Russell | Mercedes | +0.398s | 28 | |
11 | 6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0.505s | 23 | |
12 | 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +0.597s | 24 | |
13 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin | +0.650s | 27 | |
14 | 87 | Oliver Bearman | Haas | +0.729s | 28 | |
15 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.767s | 25 | |
16 | 31 | Esteban Ocon | Haas | +0.776s | 28 | |
17 | 30 | Liam Lawson | Racing Bulls | +0.933s | 24 | |
18 | 10 | Pierre Gasly | Alpine | +1.224s | 29 | |
19 | 12 | Kimi Antonelli | Mercedes | +1.489s | 4 | |
20 | 43 | Franco Colapinto | Alpine | +1.686s | 29 |